OM
OSS

I en bransch som leds av snabb tillväxt och teknikutveckling har Aprilice tre hörnstenar: miljö, hållbarhet och innovation. Genom vår skalbara affärsmodell, teknik utveckling och produktionskedja inhouse har vi full kontroll från ax till limpa och kan erbjuda beställare en komplett helhetslösning. Den årliga tillväxten beräknas till 100% med fortsatt god marginalutveckling. Fokus under 2021 kommer ligga på teknikutveckling inom sektorn för förnyelsebar energi.

VD, Jing-Wei Cheng

Brand story

De flesta av våra kunder har ofta frågat oss hur vi kom till namnet Aprilice, vissa har till och med frågat oss vad det betyder, Här kommer historian om namnet Aprilice.

Yang och Martin, våra grundare hade precis startat ett företag i april månad, just då var april oförutsägbart att det ibland kunde snöa mycket även om vädret inte var riktigt kallt i Stockholm. Stockholm fick ett nytt utseende av all snö, som en istidsstad. 

En annan väldigt viktigt anledning är att Martin fick tvillingtjejer i början av april. De fick namnet Alice and April .

De behövde inte fundera mycket mer över företagets namn längre, företaget skulle representera de sakerna som var verkligen viktiga för de. 

Deras hem och deras familj. Därav namnet Aprilice.

vÅR Tillväxt hittills

Aprilice har blivit ett av Sveriges mest etablerade och erkända solcellsföretag, vi känner oss mycket stolta över att ha varit med på denna resa och vi är glada över att ha arbetat med många fantastiska kollegor, leverantörer och framför allt alla våra affärspartners.

Vi i huvudsak är fokuserade på B2B-företag, vi är angelägna om att erbjuda alla våra affärspartners skräddarsydda servicealternativ, allt från produktförsörjning, projektion, leverans, installation och kundservice.

Vår erfarenhet, resurser och teamanda skiljer oss från andra företag som inte har något definierat ramverk för att säkerställa att deras kunder får de bästa produkterna, serviceprojektionen och installationen.

Vi är inte ett företag som rider på vingarna för bara ett namn, vi vill att vårt rykte alltid ska tala för oss, därför kommer vi att fortsätta att göra vårt bästa för att ge våra kollegor affärspartners all den support de behöver och fantastisk kundservice.

vARFÖR HETER VI aPRILICE

De flesta av våra kunder har ofta frågat oss hur vi kom till namnet Aprilice, vissa har till och med frågat oss vad det betyder, Här kommer historian om namnet Aprilice.

Yang och Martin, våra grundare hade precis startat ett företag i april månad, just då var april oförutsägbart att det ibland kunde snöa mycket även om vädret inte var riktigt kallt i Stockholm. Stockholm fick ett nytt utseende av all snö, som en istidsstad. 

En annan väldigt viktigt anledning är att Martin fick tvillingtjejer i början av april. De fick namnet Alice and April .

De behövde inte fundera mycket mer över företagets namn längre, företaget skulle representera de sakerna som var verkligen viktiga för de. 

Deras hem och deras familj. Därav namnet Aprilice.








Vår Story

Tillbaka 2012 började vår medgrundare Yang Yang att tvivla på framtiden för solbranschen,

 efter att nyligen ha slutat arbeta med en viss kinesisk tillverkare av solpaneler. 

De kontroversiella antidumpningstullarna på solpaneler från Kina började orsaka stora 

bakslag, särskilt på den ekonomiska sidan av verksamheten, och sedan kom PV-tillverkarens

 konkursvatten som svepte genom hela branschen som en översvämning vid den tiden.

Dessa händelser förstörde flera företag och Yang Yang kunde knappt se en framgångsrik

 framtid för branschen som helhet, den oro som infördes av dessa händelser gjorde att 

det verkade som om verksamheten inte hade något genomförbart sätt att hålla sig flytande

 särskilt i Sverige. Med ett tungt hjärta sökte han råd från sin vän Martin som också nu 

är en av grundarna. Martin var en lugnare och mer tålmodig version av Yang övertygade Yang

 att förbli rotad i verksamheten och företagets tuffaste tider är i ett tidigt skede.

Efter flera diskussioner bestämde Martin och Yang att flytta verksamheten direkt ur

 stormen. I de tidiga stadierna fokuserade de båda på B2C-företag och lärde sig mer

 och mer när verksamheten utvecklades. De bestämde sig sedan för att flytta sitt fokus

 till B2B eftersom det ramverket var lämpligt för deras expansion och affärsmodell.



Storyn bakom namnet Aprilice

De flesta av våra kunder har ofta frågat oss hur vi kom till namnet Aprilice, vissa
har till och med frågat oss vad det betyder, här är historien bakom namnet.


Yang och Martin, våra grundare hade precis startat företaget, det var i april och
april var så oförutsägbart att det ibland skulle komma mycket snö även om vädret
inte var riktigt kallt i Stockholm. Så när det snöade fick Stockholm ett nytt utseende
eftersom det verkade som ett modernt istidsområde. Concidentally, fick Martin också sina
vackra tvillingtjejer i början av april, De fick namnet Alice and April.


De behövde inte riktigt tänka djupt när de brainstormade efter ett företagsnamn eftersom
de ville att företagsnamnet skulle representera de saker som verkligen var viktiga för
dem … Deras hem och deras familj. Därav namnet Aprilice.




Vår tillväxt hittills

På Aprilice tror vi att den nöjhet som våra kunder och affärspartners uppnår genom att göra affärer med oss är en reflektion och ett bra mått på kvaliteten på den service vi erbjuder. 

Det är därför vi medvetet har satt alla våra kunder och affärspartners högst upp på vår prioritet. Vår affärsetik och öppenhet har hjälpt oss att bygga upp ett rykte som hittills har motstått tidens test. 

Som en familj av likasinnade tror vi att relationer kan byggas från affärsmöjligheter, det är därför vi behandlar alla våra kunder som familj. 

Vårt fokus ligger enbart på att säkerställa att vi aldrig bryter det band av ärlighet och öppenhet som vi har skapat tillsammans med vårt rykte under de senaste nio åren.

Aprilice som företag fokuserar i huvudsak på att utveckla innovativa och sömlösa sätt att förbättra vår servicekvalitet för alla våra affärspartners. Vårt företag fungerar som en enda enhet som ser fram emot mer framgångsrika företag med våra B2B-partners.

2000
Verksamma sedan
0
Installationer per vecka
0
Solpaneler per år
0
Sparade CO2-utsläpp (ton) per år